Archive for maj, 2011

maj 31st, 2011 by Maggan | 2 Comments | Filed in Arbete

NYA INTERNETREGLER

maj 31st, 2011 by Maggan | 7 Comments | Filed in Diverse

Har satt upp regler för mig själv för att minska internetanvändandet. Reglerna är att jag får gå ut på internet 3 ggr/dag och vara ute max 30 min varje gång. Syftet är att få mer gjort och bli mindre slö och inåtvänd.

Är det något jobbrelaterat som man måste göra, t ex skriva en ansökan så får jag göra det utanför tiden. Är jag hos någon annan gäller inte reglerna lika hårt. Jag har klarat att hålla detta i två dar, ska bli spännande att se hur länge det håller.

BLOGGTIPS

maj 30th, 2011 by Maggan | 4 Comments | Filed in Diverse

Hittade en nystartad blogg som är väldigt bra och den förtjänar lite uppmärksamhet. Vem det är som driver bloggen verkar vara hemligt. Särskilt inlägget då hon satt in Axl Rose i en tvål är helt briljant.

Tags: , , , ,

VISST HAR JAG BLIVIT BRUN?

maj 30th, 2011 by Maggan | No Comments | Filed in Resor

Har legat på stranden i Turkiet en vecka, skönt att se resultatet.

BETYG RESA ANALAYA

maj 29th, 2011 by Maggan | No Comments | Filed in Resor

Jag for till Alanya i Turkiet på semester. Jag var där en vecka, det var lagom länge. Om du funderar på att åka dit som kommer här lite omdömen och tips.

Analaya är verkligen charter all in, om du inte tycker turister i mängd är äckliga kan jag rekommendera att åka dit. Typ alla pratar svenska där.

Vi åkte med resebolaget Detur, det funkade bra.

Hotellet vi bodde på hette Azalea. Det var helt okej men inte jättehög standard. Ville man ha AC på rummet så kostade det 60 kr/natt. Ibland var det inget varmvatten i duschen. Sängen var skön, inte för mjuk. Bra huvudkuddar. Rummet hade kyl och pentry. Av vad vi hörde av andra så är det ungefär den standarden på de flesta hotell i Alanya.

Maten var mycket god i Turkiet, men åk inte dit om du inte vill bli fet! Bra vegetariska rätter och god fisk. Dom restauranger som fick högst betyg av mig var Sedir och D La Plasa. Hasir uppe på berget vid fästningen var också bra. Sämst betyg fick Facebook restaurant. Resebolaget Detur har olika restauranger som de rekommenderar, en del av dom var bra och en del var jättedåliga.

Det är många säljare runt turiststråken som hetsar och ropar på en och vägra att ge sig, det kan vara lite jobbigt om man inte är som jag, dvs oartig till min natur. Fick tips sista dan att om man går på den röda delen på trottoaren så får dom inte ropa på en när man går förbi. Provade det och det funkade faktiskt. Vi åkte till ett shoppingcenter som hette Alanyum. Det var bra, dom hade snygga kläder och det fanns både turkiskt och mer västerländskt mode. Fick även tips på en klädbutik som heter Robin Hills, men hann inte fara dit.

Vi gjorde en klassisk turistutflykt en dag då vi åkte till Sapadere Canyon. Den var sådär.

Det är inte jättebilligt i Analya. Priserna är nästan som i Sverige. Däremot är det ganska billigt att åka taxi. Servicen är sjukt bra överallt. Det är väldigt varmt på sommaren där. Vi åkte i mitten av maj och då var det lagom varmt. Vattnet var tillräckligt varmt att bada i.

Det är lugnt att gå runt själv i staden, man känner sig säker. Dock fick vi höra att man ska akta sig för att vara i hamnen kvällstid då man kan bli attackerad av jättemånga barn som styrs av maffian som vill åt ens värdesaker.

Tags: , , ,

BLOPPISRUNDA

maj 29th, 2011 by Maggan | 1 Comment | Filed in shopping

Nu flyttar många studenter i området härifrån och då brukar soprummen fyllas med bra fynd. Så jag tog mig en runda och kolla in vad som fanns.

Här hittar jag en lådbyrå, en jättesnygg ungkarlslampa och en dator.

I soprum nummer 2 hittar jag jättemycket kläder. Hittade även ett par gardiner i högen, men dom var tyvärr för korta. Här hittar vi även en vattenkokare, en TV och en hylla att ha i badrummet.

I soprum nr 3 hittade jag en snygg byrå. Tyvärr har jag ingenstans att ha den.

Tags: , , ,

BLI SHAKIRA FÖR EN DAG

maj 28th, 2011 by Maggan | 1 Comment | Filed in Kändisskap

Vem vill inte leva Shakiras liv? Typ som i början av den här videon då alla ropar ”Shakira” när dom ser henne. Det vore häftigt att få vara med om det.

Fast Tube by Casper

Men jag kom på hur man kan prova hur det är att vara henne. På semestern tog jag på mig en t-shirt med Shakira tryckt på. Och när jag gick ut med den tröjan så ropade jättemånga ”Hey Shakira!” när dom såg mig.

SEMESTERSHOPPING

maj 28th, 2011 by Maggan | 5 Comments | Filed in shopping

Köpte en del snygga grejer i Alanya. Förutom alla turistaffärer fanns ett shoppingcenter en bit bort. Där hittade jag den här röda klänningen.

Men det mesta hittar man i turiststråken. Där köpte jag en märkesväska att ha på Betnässand i sommar.

Dom här tajtsen var ett mycket bra och prisvärt köp.

Tags: , , , , ,

TILLBAKA FRÅN SEMESTERN BLEK OCH FET

maj 28th, 2011 by Maggan | 5 Comments | Filed in Resor

Hej! Nu är jag här igen, har ni saknat mig? Jag har varit till Alanya i Turkiet en vecka, det var jättebra. Här får ni lite bilder.

Tillbringade mesta tiden på den här stranden som tydligen var ”tysk”. Personalen som jobbade där kunde prata tyska.

Innan vi for köpte vi ett gäng KalleAnka-tidningar som vi tog med. Bästa läsningen att ha på stranden *semstertips*.

Poolen på hotellet.

Hotellrummet. Inte jättelyxigt men helt okej. Vi bodde på Hotell Azalea.

Turkiskt TV-program på rummet.

Här kan man vinna olika produkter.

Dom har väldigt god mat i Turkiet.

Tog direktflyg till Turkiet från Övik. Det var vi och fulla medelålders kvinnor från Västernorrland, ungefär så här såg dom ut:

Det var värt att ta med sig tuschpennor och kortlek, sista dan var man less så det var bra att ha något att göra.

Det var en väldigt bra och prisvärd semester, men väldigt skönt att komma hem igen. Bloggar mer om Turkiet senare, då ska ni bl a få se mina shoppingfynd!

Tags: , , , , ,

SEMESTER

maj 19th, 2011 by Maggan | 7 Comments | Filed in Resor

Har bokat en sista-minuten till ett soligt ställe. Vet inte när jag har tillgång till en dator nästan gång, tänkte ta min första bloggsemester. Kommer åter 27 eller 28 maj. Kanske slänger in nåt kortare inlägg emellan. Vi får se!